Nystart

Ja, det får nog litegrann bli så nu. Har misstänkt att det har varit något lite småknasigt i framvagnen på Kiro, det visade sig vara rätt efter ett besök hos ReDog, duktiga duktiga S!

Kiro har "tecken på muskelsträckningsskada och en påverkan ända upp i senfäste" i "M Biceps senan vänster bogled". I skritt syns det inte idag (även om jag sett det ett fåtal gånger), i trav syns det lite. 4Leg Check visar det som Kiro "talar" om vid undersökning, han belastar Vf mindre än Hf, bak ser bra ut. I övrigt så är han jättefint musklad, jämn överallt utom just vänster fram som är svagare.
Han får på sig benviktmanschetter, då ser man Verkligen hurpass det är ställt. Han går som ett kropps-mongo med spasmer.. Det gjorde ont i matte-hjärtat att se!
Meeen för att se det positiva, som jag nästan alltid väljer att göra, så trodde S att det inte gått över till något kroniskt/permanent.. & att det var kanon att jag sett en ändå så liten förändring så han kan få behandling i tid. Jag blev lagom nojig på att kika rörelsemönster efter att jag hade Xerox..
Så, nu ska Kiro gå med benviktmanschetter (inga vikter) i en månad, på alla promenader som jag går med honom (dagis får han gå som vanligt). Sen ska han äta Aktiv Hund (hade jag ändå tänkt att börja med) & så ska han undvika aktiviteter som löpning, agility, hundhärj. Men han får vara lös, det är jag glad över, för han är lös varje dag & härjar inte runt utan strosar mest runt & är lycklig :)
Sen är det återbesök om prick en månad. Så förhoppningsvis är han symptomfri då. Annars tar vi det från där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0