Fokus på fokus

Just nu ligger vårt träningsfokus på just fokus & kontakt. Har klickern med mig oftare på promenaderna & jag tar väldigt sällan kontakten (ber om uppmärksamhet) när det närmar sig en hund eller annat.

Detta för att verkligen nöta in att ser man något intressant om det så är en hund, person, vilt, ätbart eller en vägkon så ska man ta kontakt med mig. Han är duktig på det här min kille! Knappt så att han går & kissar när jag har klickern framme, så får smyga med den eller visa att jag lagt undan den :)

Han är tränad när han var liten på att "skrammel-ljudet" från klickern betyder att man ska börja träna & det sitter tydligen i.

Förutom det så är det en vecka kvar till återbesöket på ReDog & jag tycker inte att han ser bättre ut tyvärr.. Däremot är han mycket piggare, knasigare & härjigare av AktivHund, väldigt bra tillskott!

Igår var vi på ReDog & hängde med Emma som fick trista nyheter, det påverkar för jag tycker väldigt bra om E & hennes lilla H.. Hoppas verkligen att hon blir frisk & kry snart så de kan få komma ut & visa hur duktiga de är!
Fick en komplimang igår att Kiro var knasig & lydig (eller om det var jag som hörde fel ;) ) Blev väldigt glad!

För ibland känns det som att man lägger ner massa jobb & så händer det inget. Men om jag verkligen funderar på det så är jag nog ganska stolt över hur Kiro är i vardagen. Han tar det oftast lugnt när han ska, kan vara lös för det mesta, är snäll mot folk, lätt att hantera, orädd för det mesta (finns ett par undantag).. & han är rolig att träna med, lär mig väldigt mycket & ger mig massor. Älskade hund-rackare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0