Trick-tips!

Nu när jag har två fungerande klickers som jag vet vars de är istället för en trasig och en borttappad så tänkte jag komma igång på allvar med trickträningen igen. Det är något som både jag & Kiro är väldigt förtjusta i, bara jag skramlar med klickern så blir han taggad :)

Mest för min egen skull så tänkte jag göra en lista på tricks som Kiro kan i dagsläget, mer eller mindre befästa & med eller utan muntligt kommando. Men kan någon annan få inspiration att lära in något nytt så är det ju bara bonus. Meningen med det här inlägget är att jag hemskt gärna vill ha tips på roliga (gärna användbara) trick att lära ärthjärnan!
Skriver jag då inte vilka han kan så kanske nån får klura i onödan, icke bra :P
- Tassen & andra tassen
- Rulla runt
- Pang! (jag pekar på honom & så "biter" han i mitt finger)
- Dö! (han hamnar snabbt eller långsamt på sidan & ser ganska död ut)
- Snurra åt båda hållen
- Vandra (gå på bakbenen)
- Buga
- Puss (på nära håll eller skutta upp när man står)
- Apportera/hämta olika föremål (även skilja på några få)
- Dra (i en strumpa, vante, förlängning på handtag=öppna)
- Stäng (stänger dörr/lucka)
- Morra
- Slalom runt mina ben, när jag går & när jag står stilla
- Gå under/mellan mina ben, framåt, backa & även svänga
- Backa
- Början på "spansk skritt", viftar med frambenen ett i taget
- Gå & tryck (trycker på knappen vid övergångsstället)
- Hands Up (gör typ sitt fint-vågen)
- Gå i (kliver ner i en låda, gärna alldeles för liten)
- Gå runt + föremål/person (ex gå runt när han står på fel sida ett dike, en möbel eller en person/hund funkar lös eller kopplad
- Gå bakom
Hm såg nu att han säkert ignorerar ordet gå, för använder det även innan "gå bort", smidig man är, men det var ju bra att jag skrev listan då :)
Påbörjat:
- Hugga i luften
- Dutta med nosen på en targetplatta (han kan med tassen redan)
Jag vill lära honom att gäspa eller gapa.. Det är det jag har nu sen slut på fantasi..
Kommer inte på fler nu, men kan säkert ha missat någe, förvirrad som man är :)
Jag har alltså inte tagit med alla vanliga kommandon som sitt, vänta, varsågod osv.
Nåja, ge mig tips, tack tack! :D

Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Silvia Trkman har många coola videos med tricks. :D http://silvia.trkman.net/

2011-02-14 @ 19:40:33
URL: http://herrharry.se
Postat av: Malin

Jag fick lite tips när jag ställde samma fråga, så handstående, lära att skilja på de olika tassarna och att de då lyfter rätt tass. Izzan kan stänga luckor, öppna lådor (om hon har ngt att dra i), rulla in sig i en filt. Annat kul kan väl vara tända lampan, spola på toaletten, "städa", plocka i tvättmaskinen. Hmm..nu tog fantasin slut! :)

2011-02-14 @ 19:46:40
URL: http://pinscherflickorna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0